Fontys

Netwerk event

Kenmerken

Thema

Inspireren, Innoveren, Impact maken

Deelnemers

180

Locatie

Inspiration Centre Fontys Economie & Communicatie (FEC) Eindhoven

Rol

Totaal concept inhoud, beleving en uitvoering A-Z

Wat hebben we voor Fontys gedaan

Op 20 september organiseerde Sprank het Netwerk Event; een samenwerking tussen FEC en 24 uur in bedrijf. Ter ere van de opening van het Inspiration Center, om de partners van FEC te bedanken en de partners en leden van 24 uur in bedrijf te inspireren ‘Hoe kunnen we samenwerken, leren en innoveren? Oftewel, hoe maken we samen IMPACT?

Fontys Economie en Communicatie inspireert i.s.m. 24 uur in bedrijf 180 partners en ondernemers uit de regio in het nieuwe Fontys Inspiration Centre in Eindhoven. Mariska Pinxt van Iersel opent samen met Ralph van Disseldorp, MSc het event. In gesprek over de toekomst en innovatiekansen. In verbinding staan met de studenten, docenten en het bedrijfsleven en overheidswerkveld is een belangrijk uitgangspunt voor het inspiration centre. Hoe maken we samen impact? Een moment om ook de samenwerking met partners te vieren.

Op ludieke wijze wordt keynote speaker Ramon Vullings ‘ideaDJ’ aangekondigd met #chatgpt, waarbij Ramon het publiek prikkelt met “elegant solutions” (kleine interventies met mega impact) en zijn cross-industry-innovation-tips: 1. de beste ideeën komen v buiten (van ego naar lego), 2. creëer gave combinaties, 3. gebruik de copy-ADAPT-paste methode. Directeuren Anja Klomps en Ralph onthullen de genomineerden en winnaars van de 1e impactprijs, wat een prachtige resultaten zijn er bereikt! In de afsluiting passen de heren Ad-Just Bouwman pianist Emiel en Michel Verheijden van To Adjust Improvisatiecomedy het nieuwe leren en innoveren toe in een komische voorstelling ‘een kwestie van adapt”… Volop inspiratie dus waarbij er o.l.v. 24 uur in bedrijf ook tijd was voor netwerken en de dialoog over samen impact maken. De beste ideeën schrijf je op een bierviltje, nu dus ook :-)

Zelfs de beleving was tot in de puntjes geregeld (kussens buiten, borden met quotes, etc). We sluiten feestelijk af op het buitenterrein met diverse foodtrucks van Werner van Hoof, drankjes en muziek van dj’s Thijs Geene en Daan Bruinsma van The Partycrashers.

Het doel was het partnernetwerk met elkaar te verbinden en de inhoudelijke thema’s waar de Fontys voor staat te delen. De impactprijs was een succes in die zin om ook studenten (leergeluk) met het ondernemerschap (werkgeluk) te verbinden. Gevoelsmatig met een ja dus gehaald. Het event was een kloppende beleving!

"Fontys Economie & Communicatie staat met 13 opleidingen en onderzoek midden in de samenleving. Verbinden met de bedrijven en instellingen om ons heen is van groot belang om maatschappelijke vraagstukken een beetje verder te brengen. Of het nu om circulaire economie, veerkrachtige steden of dilemma’s rondom onderwerpen als AI gaat. Natuurlijk onderhouden we het gehele jaar contact met onze partnerorganisaties, maar eens per jaar hebben we een dag waarbij we fysiek een evenement met elkaar hebben. Om elkaar te leren kennen, te inspireren en kennis te delen: het Fontys netwerkevent. We kijken met enorm veel plezier terug op het evenement van 20 september jl., waarbij we veel positieve reacties mochten ontvangen. Mede door de professionele voorbereiding, begeleiding en uitvoering werd het een sprankelend succes!"

Ralph van Disseldorp

Directeur Fontys Economie & Communicatie

Kom in contact met Sprank

We zijn benieuwd hoe wij je kunnen helpen. Laat je contactgegevens achter en wij bellen je terug. 

Neem contact op